Politica de retur - Chic Ville
Cauta pe site

Politica de retur

 

1. Comunicarea deciziei de retragere

Conform Ordonantei de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, consumatorul persoana fizica beneficiază de o perioadă de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului sau de la data primirii ultimului produs din aceeasi comanda, pentru a-si exprima dorinta de a se retrage dintr-un contract la distanţă (vanzare online), fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere. Consumatorul va suporta costurile direct legate de returnarea produselor (de ex. cheltuielile postale) si costurile privind diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora (de ex. soc mecanic, urme de uzura, zgarieturi, loviri, ciobituri etc.), diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.

Persoanele juridice nu beneficiaza de drept de retragere.

Dreptul de retragere poate fi exercitat de catre consumator doar in cazul contractelor incheiate la distanta, de pe site-ul www.chicville.ro.

Exercitarea dreptului de retragere se efectueaza prin completarea FORMULARULUI DE RETRAGERE aici sau prin exprimarea deciziei de retragere printr-o declaratie neechivoca, transmisa vanzatorului pe un suport durabil la adresa de e-mail: office@chicville.ro, urmand ca Home Decostyle SRL sa confirme prin posta electronica primirea formularului de retragere.

Pentru a putea exercita dreptul de retragere, consumatorul trebuie sa ne informeze cu privire la: denumirea produsului, numarul si data comenzii, data primirii comenzi, adresa, numarul de telefon, contul bancar si titularul pentru restituirea banilor. Daca notificarea se face pe suport de hartie, este necesar sa o semnati.

 

2. Returnarea produsului

In cazul exercitarii dreptului de retragere conform celor demai sus, consumatorul are obligatia de a returna sau de a inmana produsele vanzatorului, in decurs de cel mult 14 zile calendaristice de la data la care a comunicat vanzatorului decizia sa de retragere (completarea formularului de retragere). Produsele se transmit la adresa magazinului Chicville situat in: Cluj Napoca, Piata Unirii nr. 13, ap. 28, jud. Cluj, prin curierat rapid, pe cheltuiala consumatorului.

In cazul returnarii produselor achizitionate prin aplicarea de cupoane (vouchere) valorice se restituie valoarea efectiv achitata de catre consumator pentru produsul returnat.

Daca produsele livrate au fost insotite de accesorii si eventuale cadouri, acestea trebuie returnate impreuna cu produsele returnate.

 

3. Sunt exceptate de la dreptul de retragere următoarele

- furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
- furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar; 
- furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare; 

 

4. Starea produselor returnate

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).

Consumatorul raspunde pentru produsele returnate prezentand modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc., diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.

 

Pentru a evita deteriorarea in timpul transportului a produselor returnate, in special in cazul produselor fragile, consumatorul trebuie sa respecte conditiile de ambalare ale produselor, recomandate de catre societatea de curierat rapid ales. In orice caz, este absolut necesar ca produsele sa fie impachetate cat mai compact posibil, iar ambalajul sa respecte urmatoarele conditii:

-       exteriorul – destul de rezistent incat sa nu cedeze din cauza greutatii continutului;

-       interiorul – umplut cu material protector care sa nu permita miscarea continutului;

Recomandam utilizarea de ambalaj din lemn sau carton presat, umplut cu polistiren sau alt material protector. Etichetarea coletelor cu “Fragil” nu inlocuieste o ambalare corespunzatoare.

 

Recomandari si solutii de ambalare pentru pregatirea expedierilor:

  • Alegeti dimensiunile si tipul ambalajului in functie de continutul expedierii;

  • Pentru a preveni deplasarea continutului in colet pe durata transportului, asigurati-va ca utilizati suficient material protector;

  • Plasati bunurile fragile in centrul coletului si asigurati-va ca articolele nu sunt in contact direct unul cu celalalt.

  • Cele sase laturi ale ambalajului trebuie sa fie protejate la interior cu polistiren sau alt material protector;

  • In cazul lucrarilor de arta (tablouri, sculpturi, statuete), se va utiliza ambalaj din lemn umplut cu polistiren sau alt material protector.

  • Cand aplicati banda adeziva pe cutiile de carton inchise, treceti un rand de banda adeziva deasupra si alte doua randuri pe laterale pentru a le sustine. Cu cat este mai greu coletul, cu atat mai multa banda adeziva este necesara.

 

La primirea produsului, vanzatorul va verifica starea acestuia si, daca este cazul, il va trimite catre o unitate abilitata pentru determinarea costurilor aducerii la conformitate (reparare), urmand sa constate diminuarea valorii produsului returnat si sa notifice consumatorul despre decizia luata.

 

5. Returnarea banilor

Cumparatorul are dreptul de a i se rambursa toate sumele pe care le-a achitat drept plata vanzatorului, inclusiv costurile livrarii pentru achizitia produsului, in termen de 14 zile calendaristice de la data la care vanzatorul este informat de decizia de retragere din contract, dar nu mai devreme de data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii, cu exceptia situatiei in care vanzatorul a constatat diminuarea valorii produsului, conform punctului 4 de mai sus, caz in care va returna consumatorului valoarea diminuata.

In cazul in care, cu ocazia achizitionarii produsului, consumatorul a ales un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de vanzator, Home Decostyle S.R.L. nu este obligat de a rambursa costurile suplimentare efectuate cu transportul ales de catre consumator.

De asemenea, sumele reprezentand costurile suplimentare aferente livrarii bunurilor (de ex. 3 Lei pentru verificarea coletului la livrare) nu se returneaza.

Consumatorul este de acord ca sumele cuvenite ca urmare a retragerii din contract sa se ramburseze prin virament bancar, in contul consumatorului specificat in cadrul formularului de retragere sau comunicat impreuna cu exprimarea deciziei de retragere din contract.

In cazul exercitarii de catre consumator a dreptului de retragere dintr-un contract care presupune furnizarea de produse confectionate după specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar, Home Decostyle SRL nu va returna contravaloarea avansului sau a pretului.